    Subject: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Wed, 17 Feb 2021 23:06:00 +0100

    W dniu 17.02.2021 o 17:13, J.F. pisze:

    > No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza
    > programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie
    > pisze ... pozytywnie ?

    Ani wtedy, ani wtedy. Faszyzm jest wtedy, gdy jest faszyzm.

    Faszyzm jest wtedy, gdy faszystowski rząd wprowadza programy socjalne.
    Gdy wolna prasa nie chwali faszystowskiego rządu za wprowadzanie
    programów socjalnych, to nie oznacza, że ta prasa jest faszystowska.

    Albo jeszcze inaczej, jak dla jeszcze młodszego dziecka:

    Wprowadzanie programów socjalnych przez faszystów nie sprawia, że
    faszyści nie są faszystami.
    Cukierek dany dziecku przez pedofila nie sprawia, że pedofil nie jest
    pedofilem.
    Jeżeli wolna prasa nie pochwali pedofila za danie dziecku cukierka, to
    nie znaczy, że postępuje jak pedofil.

    To teraz już wiesz, czegoś się nauczyłeś, więc więcej już takich głupich
    pytań nie będziesz zadawał.

    > A ja ci juz kiedys pisalem - ze kazde z osobna, to juz nie jest takie
    > faszystowskie :-)

    A ja ci już kiedyś pisałem, że faszyzm, to coś więcej niż jedna cecha.

    > A Ty nie chcesz lepszego spoleczenstwa? Chocby takiego bez "faszyzmu" ?

    Po pierwsze, nie chcę zmiany natury ludzkiej. Nie przypominam sobie,
    żebym np. chciał zmuszać homo do "terapii".

    Po drugie, jestem pewien, że definicję "lepszego społeczeństwa" ty masz
    diametralnie inną niż moja, więc nie, nie chcę "lepszego społeczeństwa"
    tak jak ty to rozumiesz.

    > Tak to jakos Hitler podkreslal.
    > Inni napiszą "panstwo i demokracja"..

    No i?
    Wykształceni ludzie rozróżniają takie pojęcia jak "państwo", "naród" i
    "rasa", czy "postęp" i "demokracja". To nie są równoważne pojęcia.
    Więc co z tego, że inni tak napiszą? Będą tacy sami jak Hitler, bo
    napisali coś innego? Znowu ci się pogorszyło?

    > Jakiego socjalizmu? Przeciez w Niemczech to byl Narodowy Socjalizm !

    Serio? I co z tego? U nas jest prawo i sprawiedliwość, któremu nie
    podoba się prawo i sprawiedliwość. Przytulają takich ludzi jak
    Piotrowicz i nie przeszkadza im to równocześnie płakać, jaki to komuszy
    PRL zły, a jego funkcjonariusze to zbrodniarze.

    Już wiem skąd się u ciebie biorą te wszystkie głupie pytania. Masz
    poważny problem z kojarzeniem oczywistości.
    I zdaje się nie do końca ogarniasz różnice między nazizmem i faszyzmem.
    To grupa dyskusyjna, a nie szkoła, więc wypadałoby się zapoznać z
    tematem samodzielnie.

    > A nie starasz sie wpoic wartosci przez propagande?

    Faszystowskich wartości?!
    Dziecko drogie, dowiedz się co to jest propaganda. Nie każda propaganda
    jest faszystowska. Jest nawet gorzej niż myślisz... nie każda propaganda
    to zło.

    > Wiem, twoje nie sa faszystowskie :-)

    Niby wiesz... ale nie powstrzymało cię to przed zadaniem idiotycznego
    pytania.

    ml

    > Czyli dobra ideologia to jest 12-godzinny dzien pracy, czy 16-godzinny ?

    Dziecko drogie... spróbuj choć raz coś przeczytać ze zrozumieniem.
    Czy pedofil jest dobry, bo dał dziecku cukierek oblany czekoladą?

    Chcesz pogadać o tym, czy lepszy cukierek w czekoladzie, czy bez
    czekolady, to załóż osobny wątek, bo teraz rozmawiamy o wręczającym
    cukierki, a nie który cukierek jest smaczniejszy.

    tkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-148
    8/

    > Hm, polowe moglbym zakwestionowac ...

    Pewnie, że możesz. Płaskoziemcy kwestionują kształt Ziemi, ale faktów to
    nie zmieniło.

    > A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?

    Jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to masz okazję uzupełnić braki w
    wykształceniu.

    Powrotu do zdrowia