    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Date: Wed, 17 Feb 2021 17:13:15 +0100

    dyskusyjnych:602cfd07$0$529$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 16.02.2021 o 17:58, J.F. pisze:
> [...]
    -regermanizowano-prase.html

    >To źle uważasz.
    >Co jest faszyzmem, a co nie jest faszyzmem możesz dowiedzieć się z
    >podręczników.
    >Najprawdopodobniej twoim problemem jest to, że sprawy typowo
    >faszystowskie nie uważasz za faszystowskie, pomimo tego, że chodziłeś
    >do szkoły i się o tym uczyłeś. I to nie jest moja wina.

    No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza
    programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie
    pisze ... pozytywnie ?

    >Bo masz 8 lat i jeszcze tego nie przerabiałeś?
    >Skorzystaj z okazji i nadrób zaległości.
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm

    >"Następujące elementy są najczęściej wymieniane jako integralne
    >części faszyzmu: szowinizm, etatyzm, militaryzm, imperializm,
    >totalitaryzm, antykapitalizm, antykomunizm, korporacjonizm, populizm,
    >kolektywizm oraz opozycja do politycznego i ekonomicznego
    >liberalizmu[5][6][7][8][9][10][11].

    >Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii
    >faszyzmu:

    A ja ci juz kiedys pisalem - ze kazde z osobna, to juz nie jest takie
    faszystowskie :-)

    > Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;

    A Ty nie chcesz lepszego spoleczenstwa? Chocby takiego bez "faszyzmu"
    ?

    > Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;

    Tak to jakos Hitler podkreslal.
    Inni napiszą "panstwo i demokracja"..

    > Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów
    > rozbijających lub osłabiających wspólnotę;

    Jakiego socjalizmu? Przeciez w Niemczech to byl Narodowy Socjalizm !

    > Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i
    > propagandę[11]."

    A nie starasz sie wpoic wartosci przez propagande?

    Wiem, twoje nie sa faszystowskie :-)

    >https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/faszyzm;3900060.h
    tml
    >"Ideologia faszyzmu nie gardziła demagogią społeczną, głosząc kres
    >panowania wielkiego kapitału. Już 1919 sformułowano program socjalny,
    >zapewniający m.in. 8-godzinny dzień pracy, minimalną płacę, opiekę

    Czyli dobra ideologia to jest 12-godzinny dzien pracy, czy 16-godzinny
    ?

    >socjalną i działania zmierzające do likwidacji chorób społecznych.

    A teraz spojrz na Szwecje gdzies od lat 1930-tych ... faszystowski
    kraj ?

    >Źle, że mamy coraz więcej faszyzmu.
    >https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-w
    itkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-14
    88/

    Hm, polowe moglbym zakwestionowac ...

    A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?
    https://www.onet.pl/informacje/onetwarszawa/miesiecz
    nica-smolenska-ksiadz-w-kazaniu-porownal-protesty-ko
    biet-do-rewolucji/dmzpbek,79cfc278

    najlepiej im faszystowskie/bolszewicke poglady przykleic :-P

    J.