eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCY › Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Data: 2022-09-14 01:13:45
    Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2022-09-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 12.09.2022 o 11:35, Mateusz Bogusz pisze:
    >
    >>> @Mateusz, masz jakiś do tego wszystkiego dokument gwaracyjny, gdzie jest
    >>> określony czas naprawy?
    >> Nie. Jedynie w regulaminie jest opisana sekcja "Reklamacje", a tam
    >> "Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później
    >> niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na
    >> podany przez Klienta adres, chyba że Klient poda inny sposób."
    >>
    > Zalecam w takim wypadku ostrożność i kalkulowanie tego, jako brak
    > jakiejkolwiek gwarancji. W praktyce może to zadziałać tak, że albo
    > naprawisz na własny koszt, albo wyślesz mu, a on nigdzie tego nie wyśle
    > dalej, tylko bedzie w nieskończoność przeciągał twierdząc, ze wysłał do
    > producenta, a nie ma terminu wykonania naprawy. Nie kojarzę żadnego
    > przepisu, który by określał maksymalny termin naprawy gwarancyjnej.

    Zasadniczo to dokument gwarancyjny powinien być wydany tazem z towarem,
    więc może się taki przy towarze znajdzie (a nie wiem czy Mateusz kupił)?

    A jak nie ma w gwarancji nic o terminach to Art. 580 p.2 to reguluje.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie
    określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono -
    niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od
    dnia dostarczenia rzeczy[..].

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1