eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCY › Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsr
    eader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xl
    ned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx12.am
    s1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    <63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1> <tfi3no$1e84o$1@dont-email.me>
    <631cae2a$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1bTK.412195$%fx6.236576@fx14.ams1> <tfmuh6$27prj$1@dont-email.me>
    <6320424f$0$6206$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <J88UK.227983$YC96.148683@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Sep 2022 23:13:45 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Tue, 13 Sep 2022 23:13:45 GMT
    X-Received-Bytes: 2655
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:829881
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-09-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 12.09.2022 o 11:35, Mateusz Bogusz pisze:
    >
    >>> @Mateusz, masz jakiś do tego wszystkiego dokument gwaracyjny, gdzie jest
    >>> określony czas naprawy?
    >> Nie. Jedynie w regulaminie jest opisana sekcja "Reklamacje", a tam
    >> "Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później
    >> niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na
    >> podany przez Klienta adres, chyba że Klient poda inny sposób."
    >>
    > Zalecam w takim wypadku ostrożność i kalkulowanie tego, jako brak
    > jakiejkolwiek gwarancji. W praktyce może to zadziałać tak, że albo
    > naprawisz na własny koszt, albo wyślesz mu, a on nigdzie tego nie wyśle
    > dalej, tylko bedzie w nieskończoność przeciągał twierdząc, ze wysłał do
    > producenta, a nie ma terminu wykonania naprawy. Nie kojarzę żadnego
    > przepisu, który by określał maksymalny termin naprawy gwarancyjnej.

    Zasadniczo to dokument gwarancyjny powinien być wydany tazem z towarem,
    więc może się taki przy towarze znajdzie (a nie wiem czy Mateusz kupił)?

    A jak nie ma w gwarancji nic o terminach to Art. 580 p.2 to reguluje.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie
    określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono -
    niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od
    dnia dostarczenia rzeczy[..].

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1