eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z zakupem w dużej sieci RTV › Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    t-for-mail
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Date: Mon, 18 Jan 2010 08:20:27 +0800
    Organization: AGH
    Lines: 21
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <b...@z...router>
    References: <hivlto$1sj$1@inews.gazeta.pl>
    <12aoe9u75lzo2$.1utqf9zk7p484.dlg@40tude.net>
    <8...@a...googlegroups.com>
    <hj07nm$c91$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm117.omega169.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1263774605 29244 218.186.169.117 (18 Jan 2010 00:30:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jan 2010 00:30:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-11 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:623597
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-01-17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > SzalonyKapelusznik wrote:
    >> To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
    >> pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
    >> on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
    > A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł,
    > które pożyczyłeś miesiąc temu.
    > I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.

    Nie, bo tu mamy akurat wyłącznie przepisy ogólne czyli art. 6 kc. W
    przypadku reklamacji z "tyt. niezgodności" jest natomiast przepis
    szczególny i on nakłada taki obowiązek na sprzedawce. Zresztą ciekawi
    mnie jak daleko można z tego typu idotyzmami się posunąć.... Ktoś kiedyś
    argumentował, że jednak przy wysyłce towaru sprzedawca powinien być w
    stanie uprawdopodobnić, że np. nie był on (towar, nie sprzedawca)
    połamany i to da się powiedzmy zdroworozsądkowo jeszcze zrobić, ale tu,
    to chyba trzeba by jakiś 24h/7 monitoring z fonią czy cholera wie co...

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1