  • Data: 2012-12-10 13:10:23
    Temat: Re: Prawo telekomunikacyjne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Dec 2012, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Ale chyba w tym wypadku ciężko opomiarować usługę i refakturować określoną
    > część.

    Hm... tu rzeczywiście jest kolejna przeszkoda.
    Patrz niżej :)
    Podejrzewałem jednak, że w pytaniu nie tyle chodzi o troskę żeby
    nadmiarowe łącze się nie zmarnowało, a o zarobek, włączający
    "opiekę administratora" :)
    Wtedy rzeczywiście odpowiedź jest krótka, tak jak "Baczek" napisał.
    Niemniej dopóki nie zostanie to jasno i wyraźnie powiedziane,
    IMVHO odpowiedź nie jest oczywista.

    > Masz wykupione po prostu łącze sztuk jedna o określonych parametrach.

    Nie da się ukryć.
    Ale metodą na "podział technologiczny" mógłby być np. router z wyjściami
    o fizycznie ograniczonej przepustowości.
    Wchodzi 1Gbps, wyjścia 10x 100Mbps, każdy płaci 1/10 ceny łącza plus
    koszty prądu dla routera, administratora zatrudniają wszyscy wspólnie
    (bo warunkiem jest iż *nikt* na tym nie zarobi) albo "nikt nie płaci"
    (znaczy udostępniający udaje że nic to nie kosztuje, pobierać opłaty
    za udostępnienie nie może, jedynie "mierzalną część kosztów").
    Oczywiście to jest dywagacja nie poparta pozytywnym wyrokiem sądowym :),
    ale takie samo działanie obejmuje inne wydatki rozliczane opłatą
    stałą (choćby składową opłaty za łącze telekomunikacyjne), które w takich
    sprawach już "w sprawie refaktury" były rozpatrywane.
    Zaznaczę, że "ryczałt" SN w takich wyrokach wykluczył (czyli nie może
    to być oparte na oszacowaniu kosztu).
    Ale przeszkód w traktowaniu "kosztu stałego", w którym rolę "miernika
    podziału" pełni fizyczna przeszkoda (łącza o ograniczonej przepustowości)
    nie widzę. Na razie :)

    pzdr, Gotfryd