    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spadkowe- pomocy
    Date: Mon, 06 Feb 2006 18:46:14 +0100

    Aska napisał(a):
    > Mama zapisala mi calosc swojego majatku. Zyje jeszcze ojciec.
    > Chcemy z ojcem sprzedac mieszkanie bo nie wyrabia z oplatami sam,
    > W tym tyg jest rozprawa sadowa- i otwarcie testamentu notarialnego.
    > Czy ja moge sie zrzec swojej czesci ?
    > Mam 3 dzieci i ktos mi mowil ze jak sie zrzekne to dziedzicza moje maloletnie
    > dzieci i trzeba ustanowic 3 kuratorow i sprawa sie bedzie ciagnela z rok.

    Tak, możesz odrzucić spadek - zarówno ten z testamentu, jak i ten z
    ustawy. Nie możesz wskazać osoby na rzecz której rezygnujesz ze spadku.
    Jeśli zrezygnujesz ze spadku na podstawie testamentu, to będziesz
    wspólnie z ojcem dziedziczyć na podstawie ustawy - chyba że z tego też
    zrezygnujesz. Ale wtedy wchodzą Twoje dzieci. Do sprawy spadkowej
    kuratorzy potrzebni nie będą, ale na odrzucenie spadku przez dzieci albo
    sprzedaż mieszkania będzie konieczna zgoda sądu. Wątpliwa jeśli chodzi o
    odrzucenie.

    > A chodzi o sprzedasz nieruchomosci rodzicow- jest juz kupiec i nie bedzie tyle
    > czekal.

    Jeśli jesteście zgodni, to zostaniesz spadkobiercą, poczekacie 3
    tygodnie na uprawomocnienie się postanowienia sądu i możecie sprzedać
    wspólnie... Albo możesz najpierw darować swoją część ojcu, tylko po co?

    > Czy to prawda ze jezeli powiem w sadzie ze sie zrzekam to nie przechodzi calosc
    > na tate tylko na moje dzieci?

    tak - na dzieci i Twojego ojca

    KG