  • Data: 2008-05-21 13:59:49
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 May 2008 15:52:05 +0200, Mikaichi napisał(a):

    > Skoro piszesz "nie zawsze wystarcza" oznacza to, ze czasami wystarcza.

    Na gruncie prawa pracy -- czasem tak. Ale tu masz jeszcze ruch w drugą
    stronę (co będzie, jeśli serwisant nie zgodzi się już być serwisantem?)
    oraz kwestię przeniesienia tej zależności na inną dziedzinę prawa.

    > Bo pracodawca ma obowiazek zapewnic narzedzi ana stanowisku pracy. I tak
    > frezarzowi daje frezarke. A programiscie komputer z kompilatorem.

    Ale to w żaden sposób nie wiąże się z prawem autorskim. Nawet jeśli dam
    Tobie kawałek lipowego drewienka i dłutko i powiem 'wyrzeźb mi tu
    figurkę' to nie nabędę praw do tejże.

    > Ale ma wplyw na to, co pracownik zrobil. Co wykonal.

    Ale wykonanie utworu *musi mieć związek z treścią stosunku pracy* -- nie
    z *faktem* istnienia tego stosunku.

    > No ale to juz wiemy.

    No to dlaczego napisałeś 'nie'?!

    > PA nei mowi nic jakoby wykonujac j.w. trzeba bylo podpisywac specjalną
    > umowę. Wystarczy ta co byla/jest.

    Oczywiście, że nie trzeba podpisywać osobnej umowy. Specjalna musi być o
    tyle, aby wiązała się z przedmiotem pracy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==