  • Data: 2022-06-26 13:51:17
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.06.2022 o 08:45, Kviat pisze:

    > Czyli właśnie zmuszenie kierowców żeby w końcu zaczęli uważać przed
    > przejściami dla pieszych. Tak jak w cywilizowanych państwach.

    Nie wiem, w jakim Ty kraju mieszkasz, ale w Polsce nie to jest
    problemem. Jak masz deptak, to ludzie po prostu idą i tyle. Kolejni
    wchodzą, zanim poprzedni zeszli.

    Po za tym nowy przepis powoduje, że jakby to tak na "czynniki pierwsze"
    rozłożyć, to bedzie paraliż. Pojazd stojący przed przejściem jedzie w
    rozumieniu przepisów, bowiem zatrzymał się z przyczyn związanych z
    ruchem drogowym. Pieszy wejść nie może, kierujący wjechać na przejście
    nie może. Jak przed operą :-)

    Oczywiście to szukanie "dziury w całym". Obecnie w Polsce trzeba po
    prostu dostosować infrastrukturę do nowych przepisów. Polikwidować
    przejścia dla pieszych tam, gdzie nie są potrzebne, albo gdzie kierujący
    nie może jednoznacznie stwierdzić, czy idący chodnikiem zbliża się do
    przejścia z zamiarem wejścia na nie, czy idzie dalej chodnikiem.

    --
    Robert Tomasik