  • Data: 2022-06-26 20:58:46
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wskażesz, z czego to wynikało. W Internecie jest dostępne pierwotne
    > brzmienie art. 13.1 PoRD.

    Pierwszeństwo pieszych na przejściu wynikało i wynika z przepisów.
    Ciekawostka: pierwszeństwo pieszych na przejściu było zapisane w
    przepisach "od zawsze", od powstania przejść dla pieszych.
    Już przytaczałem stare przepisy, pochodzące z ubiegłego wieku. Ale skoro
    nie dotarło, to powtórzę - w przepisach zawartych w PoRD z 1983 roku:
    https://isap.sejm.gov.pl/api/isap/deeds/WDU/1983/35/
    text.html
    było zapisane:
    Art. 10. 1. Pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz - z zastrzeżeniem ust. 4
    - korzystać z przejść dla pieszych; pieszy znajdujący się na tych
    przejściach ma pierwszeństwo przed kierującymi pojazdami.

    > Powinni. trudno nie przyznać Ci racji. A kierowałeś kiedykolwiek
    > jakimkolwiek pojazdem? Bo tak czytając, to mam wątpliwości, czy na
    > deskorolce jechałeś po chodniku.

    Bywało, że po Warszawie robiłem prawie 100 tys. km rocznie. Piesi (i o
    dziwo - rowerzyści oraz motocykliści!) mi nie przeszkadzają i nigdy mi
    nie przeszkadzali. Być może dlatego, że kiedy dojeżdżam do przejścia i
    widzę przy nim pieszego, to dopuszczam możliwość, że ten pieszy będzie
    chciał przejść. Wiem, dla niektórych to wyjątkowo nieracjonalne...

    --
    -
    Akarm