  • Data: 2022-05-22 23:55:03
    Temat: Re: Prawidłowe parkowanie pojazdów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.05.2022 o 21:38, Henryk Hajdan pisze:

    > Czy pojazdy zaznaczone na czerwono są prawidłowo zaparkowane ?

    Moim zdaniem nie, a w każdym razie ja bym tak nie zaparkował. Po
    pierwsze art. 47.2 dopuszcza zatrzymanie lub postój na chodniku przy
    krawędzi jezdni całego samochodu osobowego.

    Po za tym w mojej ocenie pojazdy te utrudniają wyjazd z tych dróg
    wewnętrznych, bowiem przesłaniają widoczność. Zwłaszcza te dwa pojazdy
    przesłaniają widoczność ku lewej stronie, a przy krawędzi może ktoś
    jechać. Tu zatrzymania zabrania art. art. 49.2.1. PoRD. Ale w tym
    wypadku na podstawie fotek to trudno tak jednoznacznie ocenić.

    Z kolei, jeśli chodzi o ten pojedynczy samochód, to wprost stoi on na
    zakazie zatrzymywania i postoju: https://goo.gl/maps/31iSGPtmp7rZ2ksQA.

    --
    Robert Tomasik