eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa klienta › Re: Prawa klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed01.chello.a
    t!newsfeed02.chello.at!news.chello.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <dnok9k$23h5$1@news2.ipartners.pl>
    Subject: Re: Prawa klienta
    Date: Wed, 14 Dec 2005 17:45:08 +0100
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Message-ID: <e0bf5$43a04c12$5112dda5$11678@news.chello.pl>
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    Organization: chello.pl
    Lines: 32
    NNTP-Posting-Host: 81.18.221.165 (81.18.221.165)
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Dec 2005 17:45:06 +0100
    X-Trace: e0bf543a04c12f4b7780011678
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:349399
    [ ukryj nagłówki ]

    > Pytanie:
    > Czy w takim przypadku jestem juz skazany tylko na siebie, czy moge w jakis
    > sposob dochodzic swoich praw?

    Jedynym wyjsciem, ktore widze, jest skierowanie sprawy na droge sadowa i
    powolanie bieglego mechanografa (jezeli uszkodzenia wygladaja na mozliwe do
    zidentyfikowania - np. wskutek przynajmniej dwukrotnego upadku z duzej
    wysokosci) i uzyskanie (niezbyt kosztownej) opinii, ktora moze otworzyc
    droge do skutecznego postepowania na drodze cywilno-prawnej.

    Mozesz tez takim argumentem sprobowac przedstawic w sklepie swoje racje i
    zazadac wymiany towaru. W koncu jezeli np. uszkodzenia (gorna i boczna
    scianka) wskazuja na przynajmniej dwukrotne uderzenie (wgniecenie), a
    pudelko jest nieuszkodzone, to trudno Cie podejrzewac o swiadome lub nawet
    nieswiadome (a tym bardziej zlosliwe) uszkodzenie sprzetu w taki sposob.
    Natomiast prawdopodobienstwo uszkodzenia w magazynie i pozniejszego
    swiadomego zatajenia tego faktu z pewnoscia zainteresowalyby Panstwowa
    Inspekcje Handlowa. Idz z takimi argumentami do serwisu i probuj walczyc o
    swoje prawa, grozac Federacja Konsumentow, PIH i postepowaniem sadowym
    (wyraznie mow, ze w ostatecznosci na pewno sprawe skierujesz do sadu, bo
    masz juz wstepne rozeznanie, ze sprawe na pewno wygrasz). Aha - i jak
    pracownik obslugi klienta nie podejmie decyzji, to rozmawiaj z kierownikiem.
    Caly czas powoluj sie na niezgodnosc towaru z umowa (uszkodzony, a mial byc
    nowy).

    To tyle, co moge wymyslic.

    Pozdrawiam,

    Tiger


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1