  • Data: 2005-01-19 14:37:08
    Temat: Re: Prawa autora w praktyce
    Od: Gutek <g...@...gutkowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):

    > i znow odsylam do definicji, DG musisz zalozyc jezeli wykonujesz czynnosc
    > ktora sie regularnie powtarza (zarobkowa oczywiscie)
    > wiec sprecyzuj cze chcesz licencje sprzedawac samodzielnie czy podpisac
    > umowe z wydawnictwem jak to drugie to DG zakladac nie trzeba a jak to
    > pierwsze
    > to musisz.

    Tu chyba leży pies pogrzebany. Nie jestem "regularnym" twórcą,
    stworzyłem tylko jedną rzecz (program komp.), która mogłaby być wydana -
    dlatego nie chce zakładać firmy czy prowadzić takiej formy działalności
    gospodarczej, która wiązałaby się z regularnymi opłatami. Nie wiem
    jednak czy bez tego legalne jest samodzielne rozpowadzanie tego utworu,
    np. przez Internet i drogą wysyłkową, ew. pobieranie opłat za udzielane
    licencje. Jak powiedziałem, nie tworzę regularnie, ale mógłbym
    regularnie czerpać zyski, tak jak autor jednej książki, która sprzedaje
    się przez kilka lat.

    > napisz do kilku wydawnictw, wybierz najlepsza oferte o koniec klopotow

    Jeśli to możliwe chciałbym uniknąć pośrednictwa wydawnictw, zważywszy,
    że żądają one np. 50% zysków ze sprzedaży za wsadzenie produktu do
    pudełka - a dotrzeć do potencjalnych nabywców jestem w stanie sam i to
    pewnie lepiej niż wydawnictwo, gdyż jest to bardzo konkretna grupa ludzi.

    > a gdzie pisalem ze to duzo czy malo?
    > Mozesz napisac 500 zdan a mozesz 1.

    Nie zrozumieliśmy się. To była delikatna sugestia do Ciebie, żebyś
    uzywał mniej lakonicznych sformułowań. Zależało mi na odpowiedzi w
    stylu: "Zgodnie z prawem nie musisz przekazywać praw autorskich ale w
    90% wydawnictwa tego zażądają" - prawda, że dużo klarowniejsze ? :)

    mam nadzieję, że Cię nie uraziłem i jeszcze mi odpowiesz :)

    pozdrawiam

    Gutek