  • Data: 2009-02-16 19:20:57
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Feb 2009, jureq wrote:

    > A co ze świadczeniami nieodpłatnymi?

    Pogdybam.

    Czy w tym przypadku USowi przysługuje prawo do "urzędowego" określenia
    przychodu?

    1. Podmiot jest "niepowiązany".
    2. KC:
    +++
    Art. 359
    § 1. Odsetki od sumy pieniężnej
    należš się tylko wtedy, gdy to wynika
    ^^^^^^^^^^
    z czynnoœci prawnej albo z ustawy, z orzeczenia sšdu lub z decyzji
    innego właœciwego organu.

    § 2. Jeżeli wysokoœć odsetek nie jest w inny sposób okreœlona, należš
    się odsetki ustawowe.
    ---

    Jeśli umowa jasno określa że się nie należą to IMVHO się nie należą
    (z mocy KC). Nie że wynoszą 0%.

    A prawo do "wyceny umowy" (czyli określenia, że podstawa opodatkowania
    jest INNA niż wartość czynności prawnej określona w umowie) przysługuje
    wyłącznie wobec podmiotów powiązanych - w tym przypadku art.25 UoPDoOF.
    "Normalna" wartość nieodpłatnego świadczenia wynika z faktu, że owo
    świadczenie "powinno" być odpłatne, w przypadku odsetek samo
    "świadczenie" nie jest oczywiste (nie nieodpłatność, lecz w ogóle
    samo "świadczenie" w postaci odsetek, czyli standardowa różnica
    między "nie podlega", "zwolniony" i "0%", tu wyrażona jako "nie
    ma odsetek" a nie "są odsetki 0%").

    Może być?
    Żeby nie było - nie jestem do końca przekonany, bo widzę w powyższym
    hak wobec pewnej mojej tezy z grup :D

    pzdr, Gotfryd