  • Data: 2003-02-21 15:29:26
    Temat: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b35ava$bcc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał >
    > >
    > A jaki artykuł mówi że ja muszę mieć prawo jazdy i dow. rej. przy sobie?

    Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na
    żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    kierującego:
    1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem,
    2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu,
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia,
    4) świadectwo kwalifikacji,
    5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

    To z Kodeksu drogowego.A mandat będzie z kodeksu wykroczeń:

    Art. 95. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy sobie
    wymaganych dokumentów,

    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    Pozdr

    Leszek