    From: "Jim" <<imie>.<nazwisko>@gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podział majątku
    Date: Thu, 16 Oct 2008 16:22:27 +0200

    > Jak znam życie Sąd raczej nie nakaże opuszczenia mieszkania stronie
    > zamieszkującej, następnie sprzedaży i podziału uzyskanej ze sprzedaży
    > kwoty.

    A czy opcja zaciągnięcia kredytu celem spłaty połowy mieszkania przez b.żonę
    jest możliwa? oczywiście mam na myśli taki wyrok sądu. Dochody b.żony to:
    średnia pensja + alimenty.

> [...]
    > nie licząc już kosztów wyceny to czy nie byłoby dobrze zawrzeć ugodę którą
    > Sąd zatwierdzi jako ostateczny podział majątku w którym były mąż
    > zaproponuje
    > b.żonie przeprowadzenie się i wzięcie w posiadanie mniejszego mieszkania
    > kupionego na kredyt a w międzyczasie wystąpi o zmianę zapisu hipotecznego
    > na
    > całkowicie swoją własność, po czym sprzeda mieszkanie o którym mowa i
    > kredyt
    > na mniejsze spłaci zadowalając się tym co mu pozostanie z tej operacji.

    Z całą pewnością ugoda była by najlepszym wyjściem z tej sytuacji jednak
    b.trudnym do wykonania.
    Niestety mieszkanie nie jest za duże więc szczerze wątpię, żeby taka zamiana
    jak opisana wyżej była sensowna.
    Sam już nie wiem ale to wszystko zmierza do tego, że mieszkanie nie
    formalnie należy się b.żonie.

    > Pozostawiając sprawę tak jak jest bez włączenia w to Sądu i ew. inwestycji
    > mniejszy lokal, autor pytania faktycznie odda mieszkanie b.żonie.
    > Kobiety żyją przeciętnie dłużej i ich zwykle jest "na wierzchu". :)

    Trochę smutna to konkluzja dla facetów ;(

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz.