  • Data: 2019-08-27 23:48:34
    Temat: Re: Podejrzany piorun
    Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-26 o 15:40, Olin pisze:

    > Podobno problem jest od dawna zbadany naukowo:
    >
    > "Profesor nie ukrywa, że samo położenie krzyża zwiększa ryzyko utraty
    > zdrowia albo życia osób przebywających na szczycie w momencie uderzenia
    > piorunem. Dlaczego? - Gdyby krzyż stał na dobrze przewodzącej glebie, prąd
    > rozpłynąłby się w ziemi. Stoi jednak na skale, która nie jest dobrym
    > przewodnikiem prądu. Rozchodzi się więc głównie po jej powierzchni. Łatwiej
    > mu jest rozejść się, gdy teren jest zroszony deszczem. Niestety, prąd
    > piorunowy dąży do tego, by znaleźć sobie obiekt dobrze przewodzący, a takim
> [...]
    zyz-na-giewoncie-piorun-uderza-10-razy-w-roku.html

    Prąd piorunowy szedł łańcuszkiem po łańcuchach od człowieka do człowieka.
    Wczoraj bodajże w programie Alarm była poruszana ta sprawa.
    Uczestniczyli w niej ratownicy.

    Tak na marginesie:
    Wiecie, że z-zą ministra zdrowia (od ratownictwa medycznego) został
    kierowca karetki transportu medycznego?
    Jeszcze w czerwcu jeździł karetką. Teraz jak powiedział będzie dbał o
    transport medyczny i środki dla nich.
    Teraz już wiem dlaczego teraz na SOR-ach traktują ludzi gorzej niż psów.

    --
    animka