  • Data: 2002-12-03 00:47:19
    Temat: Re: Podatki "od towarow i uslug"
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Dec 2002, Luser wrote:
    [...]
    >+ > > Jak to jest z podatkiem od towarow i uslug? Kiedy trzeba go placic? Jak
    >+ > > cokolwiek sprzedawac _leaglnie_, czyli tak, aby np. US sie nie
    >+ > > przyczepil... Gdzie i co zglosic?
    [...]
    >+ A ustawa - strrrasznie skomplikowana :( Nie moglby mi ktos tego wyjasnic
    >+ w miare prosto - kiedy i za co musze placic podatek i jak zglosic, ze
    >+ zarabiam?

    Chyba zbyt prosto sobie wyobrażasz rzeczywistość :[
    Jeśli chcesz prowadzić działaność (handel) - to oprócz
    porejestrowania tu i ówdzie (UM/UG, GUS) trzeba płacić
    podatek albo i dwa - dochodowy lub ryczałtowy (w kilku
    formach: karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany)
    *i* opcjonalnie (przy małych obrotach i niektórych
    rodzajach DG nie trzeba) - podatek od towarów i usług,
    czyli VAT. O tym że trzeba coś z ZUSem zrobić (najlepiej
    płacić, i to stałą kwotę niezaleznie czy zarabiasz
    czy masz stratę) nie wsponę tylko przez grzeczność ;]
    Do tego wszystkiego stosik papierków.... Za które
    oczywiście odpowiadasz - tzn. jak kogoś spytasz
    (może być np. w US) ale okaże się że jest inaczej
    - to zaległości, odsetki i karę zapłacisz niehybnie
    ty :(

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, VAT)