  • Data: 2005-11-05 23:11:25
    Temat: Re: [Poczta Polska] Pomyłka w adresie listu poleconego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ron777" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dkjdh1$lro$1@opal.icpnet.pl...
    > Ok, dzięki za odpowiedzi. Teraz załóżmy, że chciałbym założyć
    kolesiowi
    > sprawę to co muszę zrobić ? I podstawowe pytanie- w jakim mieście
    mam się
    > udać na policję/prokuraturę- w mieście skąd wychodziła przesyłka czy
    > mieście jej odbioru ?

    Obojętnie w jakim mieście. Możesz udać się nawet do jednostki Policji
    w żadnym z tych miast. Najlepiej i najszybciej sprawę załatwią w
    komendzie właściwej dla miejsca zamieszkania potencjalnego sprawcy,
    czyli skoro niedaleko siebie mieszkacie, to w Twojej najpewniej. Bo ta
    jednostka będzie właściwa do prowadzenia sprawy.

    > I czy żeby założyć sprawę muszę wpłacać jakąś kasę

    Nie. Ale ponieważ nie ma nic za darmo warto wcześniej upewnić się, czy
    nie zaszło nieporozumienie. Ja bym wziął kserokopię potwierdzenia
    doręczenia z Urzędu Pocztowego i okazał ją potencjalnemu sprawcy z
    prośbą o weryfikację, czy to jego podpis. Bo nie wykluczone, że
    przesyłkę wessało na poczcie.

    > ? Co się stanie jeśli ją przegram- będę obciążony jakimiś kosztami
    ?

    Nie. Tu nie można przegrać. Za to postępowanie może zostać umorzone.

    > Przedmiot w przesyłce miał wartość 400zł (był to nowy przedmiot
    > zapakowany fabrycznie), więc chciałbym wiedzieć czy przy takiej
    kwocie
    > jakiekolwiek procesy mają sens.

    400 zł nie odzyskasz raczej, bowiem udowodnienie, że w przesyłce była
    owa rzecz jest niemal niemożliwe w praktyce, chyba że sąsiad się
    przyzna.