  • Data: 2002-08-31 13:02:24
    Temat: Re: Po co dowody osobiste ?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 31 Aug 2002 11:17:14 +0200), "Paweł
    Stepnowski" <m...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    >W Polsce
    >sytuację dodatkowo komplikuje fakt, iż zameldowanie jest wyłącznie
    >administracyjnym potwierdzeniem faktu przebywania w jakimś mieszkaniu. Nie
    >ma ono nic wspólnego z prawem do zajmowania określonego lokalu. Co więcej,
    >polskie prawo cywilne zna autonomiczne pojęcie "miejsce zamieszkania" -
    >oznaczające adres, pod którym faktycznie można nas zastać, niezależnie od
    >tego, czy jest ono położone 500 km od miejsca meldunku czy kilkaset metrów.

    Tak, jednak sam byłem świadkiem, gdy wynajmujący mieszkanie rzebrał o
    staly meldunek w wynajmowanym mieszkaniu, gdyż nie mógł bez tego
    dostać kredytu, nie mógł założyć DG, nie mógł zamówić telefonu itp.

    Właściciel mieszkania nie chciał zaś zameldować dlatego, że w Urzędzie
    Meldunkowym powiedziano mu, że jakkolwiek jest właścicielem
    mieszkania, to po zameldowaniu na stałe nie pozbędzie się lokatorów,
    chyba że sami się wymeldują.

    Tak więc sam meldunek jest jednak dość ważny i niesie istotne skutki.

    >Wpisanie do dowodu osobistego adresu zameldowania przy każdej zmianie
    >mieszkania rodzi konieczność wymiany dokumentu. To oczywisty absurd, tym
    >bardziej w czasach coraz większej społecznej mobilności i powszechnej
    >migracji.

    Tak, jednak właśnie Państwo musi móc panować nad miejscem pobytu
    obywateli. Np. w Zabrzu jest rok geltu z arbaitsamtu, bo ludzi jest
    sporo, a pracy mało, natomiast w sąsiednich Gliwicach już tylko pół
    roku. Gdyby nie meldunek, każdy bezrobotny z Gliwic zgłosił by się do
    Zabrza

    >W MSWiA rozważa się obecnie wprowadzenie nowych dowodów osobistych, z
    >którymi będziemy mogli się poruszać po Unii Europejskiej. Dotychczasowe -
    >jak się okazuje - nawet po usunięciu błędu ortograficznego nie spełniają
    >wszystkich wymagań, co oznacza, że prawie miliard złotych wyrzucono by w
    >błoto.

    Najpierw mówiłeś, że w Unii nie ma DO, teraz mówisz, że w Polsce mają
    być nowe, przystosowane do wymogów Unii...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)