  • Data: 2003-07-11 12:18:44
    Temat: Re: Piractwo?
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    czw, 10 lip 2003 o 15:00 GMT Marcin 'stern' Surowiec napisał(a):

    > Wojciech Szweicer chciał wyrazić swe zdanie,

    > błąd logiczny, musiałbyś udowodnić, że masz prawo uzywać/korzystać
    > z utworu. A to nie jest udowadnianie niewinności :-)

    I oczywiście żadnego znaczenia nie ma fakt, że od kilka ładnych lat
    90% płyt CD można kupić CAŁKIEM LEGALNIE w postaci plikow mp3, przy
    czym sposobów zakupu, płatności, ściągania plików
    są tysiące w zależności od wiedzy i fantazji autorów stron.
    W Polsce prekursorem była o ile dobrze pamiętam
    http://www.budkasuflera.com.pl i pliki mp3 są tam dalej dostępne.
    I oczywiście teraz przed policją/sądem
    trzeba udowodnić, że nie jest się wielbłądem.
    Trzeba pamiętać kiedy i gdzie się każdą mp3 zakupiło, ściągnęło.
    A co z mp3 dostępnymi za darmo na wielu LEGALNYCH (podobno) stronach.
    A co jeśli firma/strona w której się kupiło mp3 już nie istnieje (tak przy
    okazji mp3.com właśnie dogorywa).

    > no to możesz imho mieć problem :)

    Taki problem może mieć KAŻDY kto ma pliki mp3/ogg/wma na
    płycie CD/komputerze co przy obecnej ilości LEGALNYCH źródeł
    takich plików
    (np,
    emusic.com
    EMusic is a revolutionary new music discovery service that offers an
    easy and inexpensive way for avid music fans to download and enjoy
    over 200,000 high-quality MP3 lub w PL
    http://mp3.wp.pl/p/strefa/
    tatystyka: Artyści: 9372, utwory: 26318, ściągnięcia: 11252827)
    jest kompletną bzdurą, na miarę par. 22. której mam nadzię nie będzie
    wtórować Policja i prokuratura (marzenia).

    Całkiem inną sprawą jest, że pewnie 99% plików mp3 krążących u ludzi
    jest faktycznie kopiowanych z pominięciem praw autorskich, ale nie
    zmienia to faktu, iż nie wszystki pliki mp3 są ukradzione i nie każdy
    posiadacz takich plików który nie potrafi wskazać 100% legalnego i
    potwierdzonego (pp. płyta CD, bo zakupu bezpośredniego przez Internet
    cięzko dowieść) źródła jest od razu złodziejem.
    Niestety wygląda na to, że tam gdzie wielki peniądze (przemysł
    muzyczny) zasada domniemania niewinności coraz częściej nie istnieje.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Ludzie wolą życie w nieświadomości. [ Zobacz http://www.e-upr.org/ ]