  • Data: 2006-11-10 20:08:07
    Temat: Re: Peron we wloszczowie
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości: news:slrnekb8t0.4hr.pipene-news@beast.tu.kielce.pl
    użytkownik *Artur M. Piwko* napisał(a):

    > Akurat mieszkam dosyć blisko Włoszczowy. Mam tam kilku znajomych.

    Nie jesteś jakimś szczególnym przypadkiem. Ja też mam znajomych we
    Włoszczowej

    > I wszyscy używają konstrukcji Włoszczowy zamiast Włoszczowej.

    Być może Włoszczowy, ale we Włoszczowej, a nie we Włoszczowie, bo to
    jest
    Włoszczowa, a nie Włoszczów. Jedź do Malborka to też usłyszysz Malborg,
    w Malborgu, a nie znaczy to że jest prawidłowo mimo, że to lokalna
    wymowa.

    > Zdaje się, że za dużo bywasz w Częstochowej...

    Muszę cię zmartwić, wcale nie bywam, nawet nie wiem gdzie to jest. Za to
    dam głowę, że ty w tym siole mieszkasz i tam pobierałeś nauki. BTW,
    polecam przeczytanie ze zrozumieniem informacji
    http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?id=961

    --
    Big Jack
    //////