  • Data: 2005-04-27 21:36:45
    Temat: Re: PRAWO POWIETRZA :D
    Od: "Iza" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres> napisał w
    wiadomości news:d4p04b$mnn$1@news.onet.pl...
    > Witam...
    > Z tym URTIPem to ostrożnie... z tego co piszesz wygląda na to że Wasza
    sieć
    > nie jest zgłoszona w URTIPie (podanie + 15 zł) skoro tylko o URTIPie
    > słyszałaś ;-), a sieci zewnętrzne powinny być zgłoszone.
    > Jak nie będzie zgłoszona to wg przepisów jej nie ma ;-) i nie bardzo mają
    > konkurenci co zakłócać.. więc najpier zalegalizujcie sieć.
    > Poza tym na tym paśmie nie za bardzo możecie powojować nawet na
    OSBridgach -
> [...]
    > jednakowo we wszystkich kierunkach, stosowane powszechnie anteny
    kierunkowe
    > skupiają wiekszość promieniowanej mocy w jednym kierunku i stąd bierze się
    > ich zysk)
    > Jeśli masz już jakieś anteny z zyskiem to trzeba policzyć: EIRP = moc
    > nadajnika[dBm] + wzmocnienie anteny[dBi] - straty kabla[dB]
    > 100mW to około 20 dBm, iwięc suma mocy nie powinna przekroczyć 20 dBm - i
    tu
    > ważna uwaga do ew. obliczeń - wzrost zysku anteny o 3 dB powoduje
    DWUKROTNY
> [...]
    > mają go mało i nie chce im się zajmować pierdołami)
    > Ale odbiegłem od tematu... chociaż może komuś się przyda ten pobieżny
    opis..
    > URTIP może stwierdzić tylko zgodność z przepisami konkretnych zestawów
    ale
    > nie może w żaden sposób zmusić legalnego i nadająceco zgodnie z przepisami
    > (po zmierzeniu oczywiście) to usunięcia się z tego kanału - URTIP to nie
    > sędzia na boisku ;-), nie może bo jeśli sprzęt jest legalny to może
    dowolnie
    > pracować na dowolnym z kanałów, i tyle..

    Wszystkie nasze bazowe sprzęty mają +20dBm (mam tu na myśli całą wyliczaną
    przez Ciebie sumę) OS Bridge XL (www.osbridge.pl) wszystkie zastawy są
    homologowane czyli zgodne z Polskimi przepisami i URTiP nie może się do nich
    doczepić w żaden sposób teoretycznie. A konkurencja na zapytanie o
    homologacię zapytała "A co to jest ??" !!
    No ja wiem, że ogólnie zURTiP-em to trzeba ostrożnie i dlatego nie palamy
    się zbytnio ze zgłoszeniem do nich. Dlate\go wcześniej pytałam o tę
    "Nieuczciwą konkurencję" bo to w sumie też jest jakieś rozwiązanie :)