  • Data: 2010-08-18 13:20:35
    Temat: Re: Osiedle zamknięte
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr K. pisze:

    > Czy jeśli obecny właściciel dróg lub w późniejszym okresie część
    > właścicieli działek, będzie chciała zamknąć bramy wjazdowe na teren
    > osiedla (automatycznie lub otwierane przez ochronę), to co z osobami
    > niezgadzającymi się z takim zamknięciem?

    Masz służebność, więc masz pełne prawa wjeżdżać tą drogą jak chcesz i
    kiedy chcesz. Tak samo twoi goście. Ważne: zadbaj, by służebność
    obejmowała nie tylko przejazd, ale także przejście i możliwość
    ciągnięcia mediów.

    > Czy można mnie zmusić do partycypowania w kosztach utrzymania zamknięcia
    > osiedla?

    Legalnie? Nie.

    > Czy mogę uniemożliwić prawnie zamknięcia takiego osiedla? W takim
    > przypadku decyduje większość czy mam prawo veta?

    Właściciel drogi nie ma prawa uniemożliwiać dojazdu właścicielom
    działek, którzy mają stosowną służebność gruntową.

    Jakiekolwiek tarasowanie dojazdu będzie nielegalne.