    From: MartaW <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Date: Thu, 27 Feb 2003 23:07:22 +0000 (UTC)

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisal w
    news:b3kjfb$ohf$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > A jak sobie inaczej to wyobrazasz? Prawo to prawo - nie mozna go
    > ustalc jednostronna decyzja. Ja sobie zaraz ustale, ze kazdy kto czyta
    > moje posty winien jest mi 5 PLN. I co? Nalezy to uszanowac?

    Bardzo dobre porównanie. Wręcz znakomite. Idealna analogia i oczywista
    odpowiedź: Podałeś mi swoje warunki (podobnie jak autor oprogramowania
    freeware/shareware). Zastanawiam sie, czy oferowana przez Ciebie w
    Twoich postach wiedza jest warta 5 PLN. Jeżeli tak, płacę. Jeżeli nie,
    zakładam filtr na Twoje posty, nie czytam ich i zapominam o Twoim
    istnieniu (jak równiez o istnieniu oprogramowania freeware/shareware, z
    którym związane są nie odpowiadające mi zobowiązania).

    Czego natomiast nie robię, to nie kradnę cudzego dorobku pod wątpliwą
    wymówką, że autor zastrzegł swoje prawa w sposób niezgodny z prawem
    mojego kraju (w końcu ile to niezależnych bytów państwowych oraz
    systemów prawnych mamy na świecie? czy można dopasować się do wszystkich
    naraz? szczerze wątpię).

    Pozdrawiam
    Marta