  • Data: 2013-04-12 12:08:01
    Temat: Re: Opony
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "mz" <2...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:5167d00d$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    §11 ust. 7
    Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;
    2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami
    pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne;
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi
    znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm;
    5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi.