  • Data: 2021-03-15 11:06:34
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:604ef2a2$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 14.03.2021 o 23:12, J.F. pisze:

    >Jednak mniej ludzi na mieście było niż teraz. Znaczenie mniej.
    >Pamiętasz dyskusję o zapierdalaniu po mieście na samochodach, bo
    >pusto?

    To fakt, korkow takich nie bylo. Zaczely sie ... po wakacjach, czy
    nawet troche pozniej.

    Ale czy to przestrzeganie, czy strach, czy ... no jak dlugo mozna nie
    pracowac - tydzien, miesiac ?

    Gdzies na to sie nalozylo zamkniecie szkol i koniecznosc opieki na
    dzieckiem, no ale przeciez znow zamkniete.
    To moze nauczyciele teraz bardziej mlodziez absobuja ?

    Z drugiej strony - znajoma w banku pracuje, jak jej biuro zamkneli w
    marcu, tak do tej pory nie otwarli.
    Ona akurat moze swoja prace zdalnie robic, a kierownictwu sie tak
    spodobalo, ze nie wie, czy otworza, i czy przypadkiem pomieszczen juz
    nie przeznaczyli na cos innego.

    >Zapewne mieli tam ten sam problem co u nas. Brak personelu.

    Tez - ale jednak go znalezli.
    Po prostu nie bylo potrzeby na wiecej - szpitale rozbudowaly swoje
    mozliwosci, a epidemia ... na szczescie nie byla taka liczna, choc
    akurat w Londynie jedna z wiekszych.

    No i to co pisza - respiratory tam mieli, ale wiele innego szpitalnego
    sprzetu - nie.
    Wiec nadaje sie tylko dla pacjentow bez innych powiklan.
    Trzeba byc zdrowym, aby lezec na narodowym :-)

    Ale dzieki temu mozna uwolnic w szpitalu lozko dla bardziej
    potrzebujacych - jak np potrzebuje regularnych dializ ..

    >Co nie zmienia postaci rzeczy - szpitale tymczasowe dalej stoją
    >puste, a w tradycyjnych odwołuje się zabiegi bo kowit.

    >Trzeba więcej niż mamy. Już raz sprawdzaliśmy i załogi karetek
    >wbijały się do szpitali z policją.

    No to moze jednak ten Narodowy potrzebny, a szpitale powinny tam
    odsylac odpowiednich pacjentow, zamiast walczyc z policja o "brak
    miejsc".

    >No to właśnie mówię sprawdzam. Skoro jest rezerwa, to po chuj zamykać
    >tradycyjne szpitale? Odpowiedź brzmi bo żadnej rezerwy nie ma, a
    >szpitale były po prostu wałem.

    Gdzies tam jest kwestia respiratorow - nie wiem ile ich maja, ale tez
    nie wszyscy pacjenci potrzebuja.
    I tak te respiratory w ARM wydaja mi sie troche glupie ...

    >NA tymczasowym jeszcze bardziej przypadkowa:P

    Niekoniecznie, maja jednolitych pacjentow i duzo łozek - to mozna
    dobrac ilosc personelu wedle potrzeb.

    >No jak to skąd. Zabrali z normalnych.

    Ja tam cos czytalem, ze szukali i placili dobrze ...

    Gdzies tam wczesniej slyszalem, ze wojewoda wydawal nakazy pracy ...
    ale to chyba do wszystkich szpitali.

    https://portal.abczdrowie.pl/szukaja-personel-medycz
    ny-do-pracy-w-szpitalu-polowym-na-stadionie-narodowy
    m-prof-simon-trzeba-sprowadzac-lekarzy-ze-wschodu-a-
    pielegniarki-z-obozow-dla-uchodzcow

    "Od poniedziałku gotowość do pracy zgłosiło 160 osób" - poinformował w
    środę 22 października szef kancelarii premiera (KPRM) Michał
    Dworczyk."

    Jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc, aby lekarz porzucal swoj etat,
    bo w Narodowym lepiej placą ... przez 3 miesiace.
    Moze jacys protestujacy, co wczesniej wypowiedzieli prace u siebie z
    innych przyczyn.

    "Najlepszym rozwiązaniem byłoby zachęcić do pracy lekarzy i
    pielęgniarki z prywatnych szpitali. Musieliby im zaoferować wyższe
    pensje - uważa prof. Simon."

    Nieglupie ... zakladajac, ze w prywatnych szpitalach przestoje jakies.

    Ale inni pisza, ze mozna by te prywatne szpitale wciagnac do opieki
    ... tylko trzeba by im zaplacic :-)

    Eee - ciagle sie kreci :-)

    J.