    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie a VAT
    Date: Fri, 20 Dec 2002 16:58:02 +0100

    Użytkownik "Piotr" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:atv6ik$9rt$1@news.tpi.pl...
    > Jeżeli szkoda pojazdu zostanie zakwalifikowana jako szkoda całkowita to
    czy
    > przysługuje mi kwota netto czy brutto, t.j. z VAT, czy bez?
    > Proszę o odpowiedź - pilne :-)
    > Pozdrawiam !

    Niezależnie od tego czy szkoda jest całkowita czy nie zasada przy
    odszkodowaniu z OC pojazdu sprawcy jest prosta:
    - jeśli możesz odliczyć sobie VAT (spółka, działalność gsp.) - odszkodowanie
    bez VATu
    - jeśli nie możesz odliczyć VAT (os. fizyczna, działalność zwolniona z
    VAT) - odszkodowanie z VAT

    > Jakiś miesiąc temu pisałem o moich bojach z pewna firmą ubezpieczeniowa
    > zwana DAEWOO czy jakoś tak ;-) Żeby było ciekawiej dodam, ze sprawa wlecze
    > się już ponad 2 miesiące i do tej pory nie zobaczyłem złamanego grosza -
    > auto od 2 misiecy stoi uszkodzone bo nie stać mnie na jego naprawę.

    Koniecznie jak najwcześniej trzeba skadać formalne 'roszczenie'. Jeśli
    czegoś takiego nie ma to sprawa trwa.. Jeśli za to 'roszczenie' jest to
    powinni wypłacić przynajmniej tzw. kwotę bezsporną tj. taką jaką sami
    proponują. Wtedy o resztę można walczyć później.

    > Na początku daewoo zaproponowało mi 2500 zł odszkodowania co nie pokrywało
    <ciach>
    > dał pan rachunki za naprawę, a wogóle to proszę gadać z likwidatorami, tu
    > jest ich numer ..." !!!?????

    Krótko:
    Lecą sobie w pliszki.
    Rozwiązanie, które tutaj skutkuje:
    1. Adwokat i przedprocesowe wezwanie do zapłaty.
    2. Złożenie sprawy do sądu.

    Pzdr
    Brodek

    --