    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowe OC - problem
    Date: Thu, 2 Dec 2010 23:04:11 +0100

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał

    > Czy nowy właściciel musi zapłacić? Jak wyjaśnić całą sprawę?

    Może ten link Ci trochę pomoże:
    http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-problemy/Pr
    oblem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy_pojazdo
    w_mechanicznych__55

    Generalnie to masz zdeczko przekichane, bo jak piszą inni - prawo mamy
    wyjątkowo debilne w tej kwestii.
    Ale z doświadczenia własnego i paru znajomych wiem, że niektóre firmy
    ubezpieczeniowe dość łagodnie podchodzą do takich spraw i nie robią na siłę
    problemów (ja właśnie niedawno miałem akcję z wypowiedzeniem, którego
    zapomniałem złożyć w terminie, ale na szczęście udało się to załatwić
    bezboleśnie). Myślę, że jeśli wyślesz rzewny list proszalny opisujący
    dokładnie całą sytuację, to masz duże szanse na to, że Ci przyjmą
    wypowiedzenie nawet po terminie. Ew. każą zapłacić tylko część składki,
    proporcjonalnie do okresu, w jakim działało to ubezpieczenie. Zawsze coś.
    A sprzedawcy przy najbliższej okazji powiedz, co o nim myślisz ;-)

    K.