    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OFE II filar.
    Date: 5 Jul 2004 08:58:19 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witajcie:-)
    >
    > Dostałam parę dni temu pismo z centrali ZUS z Warszawy o tym, że powinnam
    > zapisać się do OFE do drugiego filaru - chodzi o u bezpieczenie emerytalno -
    > rentowe.
    :) emerytalne. konkretnie sprywatyzowana czesc ubezpieczenia emerytalnego
    > Jeśli tego nie zrobię (do 10 lipca), to na drodze losowania sami mi
    > wybiorą fundusz. Moim zapytaniem jest: Czy mają prawo sami przydzielić mi
    > fundusz?
    tak http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/losowanie.h
    tm
    > Czy takie ubezpieczenie jest obowiązkowe, nawet jesli zakład mi
    > potrąca z wynagrodzenia składki emerytalno - rentowe?
    na Otwarty Fundusz Emerytalny nie płącisz sama- idzie tam częśc z tej skłądki,
    która pracowdawca odprowadza do zus. czyli zapisawszy się do ofe nie ponosisz
    żadnych dodatkowych kosztów ani ty ani pracodawca.
    więcej o reformie i ofe http://www.epolisa.republika.pl/2finfo.htm

    > Zresztą moje dni są
    > prawie policzone w tym zakładzie pracy, najwyżej do pół roku. Dziękuję za
    > odpowiedzi.
    to akurat nie ma znaczenia:) liczy się to, ze twoje konto w zus zostało
    uruchomione i zauważone przez system jako nieprzydzielone do 2 filaru. Tak
    naprawdę to Twój interes- w ZUSie pieniędze leżą nieoprocentowane, a OFE je
    inwestuje- to tak jak chować w skarpecie a na lokacie.

    Pozdrawiam Wiesia
    www.epolisa.republika.pl www.OFEonline.prv.pl