    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OFE II filar.
    Date: Sun, 4 Jul 2004 21:37:59 +0200

    Użytkownik "katarzis" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cc9leu$o4d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Witajcie:-)
    >
    > Dostałam parę dni temu pismo z centrali ZUS z Warszawy o tym, że
    powinnam
    > zapisać się do OFE do drugiego filaru - chodzi o u bezpieczenie
    emerytalno -
    > rentowe. Jeśli tego nie zrobię (do 10 lipca), to na drodze losowania
    sami mi
    > wybiorą fundusz. Moim zapytaniem jest: Czy mają prawo sami przydzielić
    mi
    > fundusz?

    Tak, mają prawo, jeżeli zawiadomienie otrzymałaś na 30 dni przed terminem
    losowania.

    > Czy takie ubezpieczenie jest obowiązkowe, nawet jesli zakład mi
    > potrąca z wynagrodzenia składki emerytalno - rentowe?

    To już nie jest sprawa ubezpieczenia (temu podlegasz lub podlegałaś).
    To jest sprawa zarządzania częścią składki ubezpieczenia emerytalnego
    odprowadzonej przez płatnika składek do ZUS.

    > Zresztą moje dni są
    > prawie policzone w tym zakładzie pracy, najwyżej do pół roku.

    To nie ma znaczenia. OFE należy wybrać samemu lub ZUS wyręczy w tym
    ubezpieczonego, który na swym koncie emerytalnym w ZUS ma już jakąkolwiek,
    nawet groszową składkę.
    Należy się zastanowić nad wyborem takiego OFE, który najlepiej,
    najefektywniej będzie zarządzał składkami.

    Pozdrawiam

    wa