  • Data: 2006-07-22 20:27:33
    Temat: Re: Nóż?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:44c22c1c$1@news.home.net.pl...

    > Witam czy posiadanie takiego noza jest legalne?

    Tak. Możesz sobie nosić nawet szablę. Byle wyglądała na szablę, a nie parasol.

    > Czy uzycie takiego noza w obronie wlasnej jest legalne?

    Trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie. W obronie własnej możesz użyć
    wszystkiego, co masz pod ręką. Użycie takiego noża jest dopuszczalne, choć nie
    wyobrażam sobie w zasadzie taktyki uszycia noża w samoobronie. Wystarczy
    spojrzeć do pierwszego z brzegu podręcznika opisującego walkę nożem, by
    przeczytać, że 90% skuteczności noża w realnej walce wynika z zaskoczenia. Nóż
    na przywołanej przez Ciebie aukcji ma moszcze kilku centymetrowe. Nie licz na
    to, że napastnik się go wystraszy. A zatem będziesz musiał uderzyć. Nożem tak
    naprawdę bije się wiele razy. Nóż ma stosunkowo niewielką siłę obalającą, czyli
    trudno jednym uderzeniem zatrzymać napastnika. Za to jedno pchnięcie może być w
    dalszej perspektywie śmiertelne. Reasumując, użycie noża do samoobrony bardzo
    często prowadzi do przekroczenia jej granic. W konsekwencji możesz zabić
    napastnika wcześniej ginąć od jego ciosów.

    O wiele lepiej moim zdaniem sprawdza się w takiej roli rozsuwana pałka wykonana
    z rurek. Tym można faktycznie kogoś przestraszyć, a nawet racjonalnie się
    obronić niekoniecznie waląc w głowę, a na przykład w łamiąc napastnikowi nogę.
    Spokojnie można go zatrzymać, a zabić niezwykle trudno.

    I już tak całkiem na marginesie. Nie wiem skąd ta cena na tej aukcji. Naprawdę
    dobry nóż można kupić w cenie poniżej 100 zł. Nawet, gdyby wystarczył zaledwie
    na kilka lat, to kilka takich noży wyjdzie o wiele taniej, niż ten jeden. Cena
    jest absurdalna. Zresztą zwróć uwagę, że tak naprawdę nie wiadomo co kupujesz.
    Na fotografii są dwa noże o zupełnie różnej charakterystyce. Jeden z gładkim
    ostrzem, drugi z frezowanym. Po fotce trudno jednoznacznie stwierdzić, ale te
    noże nie mają mechanizmów ułatwiający otwarcie ich jedną ręką, a to podstawa.