  • 21. Data: 2023-01-29 14:17:22
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 14:01, A. Filip pisze:

    > <ironia> To ty nie pamiętasz co Donki miały zmienić dopiero jak ich na
    > trzecią kadencje wybiorą? </ironia>

    To jak donek się wypierdoli, to niech się cieszą pisiory - w czym
    problem? Ale tak na poważnie, to nie przypominam sobie zmiany prawa bo
    donek w sądzie przejebał, więc argument raczej średnio trafiony.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-01-29 15:19:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 11:08, A. Filip pisze:
    > Pismaki mają odnosić "dużą korzyść finansową" z
    > powiększania skali/szkodliwości cudzego przestępstwa/zniesławienia?

    Ta korzyść majątkowa w tym wypadku, to ilość odsłon reklam - bo z tego
    żyją dziennikarze. Dlatego takie głupoty wypisują. Tworzą tytuł -
    przykładowo - "Czy to prawda, że Prezydent jest homoseksualistą?". I
    teraz czytasz i czytasz, a tu na 7-mej zakładce, do której musisz dojść
    klikając "następna strona" dowiadujesz się, że w sumie, to nie wiadomo,
    czemu miałby akurat być. Zresztą ze cztery zakładki musisz przejść,
    zanim się dowiesz, ze to o Prezydenta jakiegoś ta miasta chodzi.

    Ale jak nie masz poblokowane (a mało kto ma), to powyświetlasz masę
    reklam. Dziennikarze teraz mają statystyki, kto ma więcej odsłon reklam.
    Tu mało kto patrzy na merytorykę.

    Ale wracając do meritum, to jeśli ktoś świadomie udziela wywiadu
    dziennikarzom, to powinien wiedzieć, że ludzie to będą czytać. Pytanie,
    na ile daje się zmanipulować dziennikarzom. Na ile on kłamał, a na ile
    dziennikarze to tak napisali.

    Moim zdaniem w takich wypadkach sąd powinien badać to jako
    odpowiedzialność solidarną i ostatecznie dziennikarze nie powinni
    bezkrytycznie "zacierać rąk" i publikować niezweryfikowanych albo
    nieweryfikowalnych "rewelacji".

    Moim zdaniem w złą stronę poszła interpretacja tajemnicy
    dziennikarskiej. Bo oczywiście dziennikarz nie powinien mieć obowiązku
    ujawnienia źródła, ale powinien musieć udokumentować to, co pisze. Nie
    to, ze sobie napisze, że coś jest czerwone i na pytanie skąd to wie
    odpowiedział, że nie powie, a jak ktoś uważa, że jest inaczej, to niech
    powie jak było. I teraz ten negujący nie może powiedzieć, że nie powie,
    skąd wie :-)
    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-01-29 15:27:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > odpowiedział, że nie powie, a jak ktoś uważa, że jest inaczej, to niech
    > powie jak było. I teraz ten negujący nie może powiedzieć, że nie powie,

    Tak, tak wiemy. Pismaki zamiast zajmować się swoją robotą powinni
    cieprpliwie czekać aż władze wyjaśnią oficjalne afery ze swoim udziałem....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-01-29 15:35:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 12:12, A. Filip pisze:
    > Czy zniesławienie_musi_ być przestępstwem_umyślnym_ ?
    > Jeśli nie musi to dotyczy to także dziennikarzy tyle że jeśli
    > "dołożyli należytej staranności (dziennikarskiej)" to zamiast
    > "przepraszania wszędzie" powinny być tylko "ubolewania u siebie".

    Zniesławienie jest przestępstwem umyślnym, ale to nieumyślność może
    wynikać z jakiegoś błędu, a nie niewiedzy. Taki trochę wydumany
    przykład, aby to wyjaśnić. Przykładowo ktoś zrobi fotkę zaparkowanego na
    pasach radiowozu i opublikuje pisząc, że policjanci zaparkowali i poszli
    na bułki. Okazuje się, że policjanci zostawili radiowóz, by biec na
    ratunek komuś. No i jeszcze, jeśli wbiegli do piekarni, to rozumiem
    pomysł, że ktoś się pomylił, ale jak wokół nie ma piekarni, to jest
    publiczne zniesławienie.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2023-01-29 15:57:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ratunek komuś. No i jeszcze, jeśli wbiegli do piekarni, to rozumiem
    > pomysł, że ktoś się pomylił, ale jak wokół nie ma piekarni, to jest

    To w końcu jest umyślnym, czy "jak ktoś się pomyli" to też?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-01-29 19:12:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 15:57, Shrek pisze:

    > To w końcu jest umyślnym, czy "jak ktoś się pomyli" to też?

    Jaki jest sens, bym napisał Ci to, co sam zacytowałeś?
    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2023-01-29 19:15:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 15:27, Shrek pisze:

    > Tak, tak wiemy. Pismaki zamiast zajmować się swoją robotą powinni
    > cieprpliwie czekać aż władze wyjaśnią oficjalne afery ze swoim udziałem....

    Dziennikarze powinni po prostu zajmować się swoją pracą, a nie pisaniem
    niezweryfikowanych bzdur. I w ty problem. A nie w tym, czy "władza"
    wyjaśnia, czy nie coś ta sobie. Bo to, że piszą bzdury i czasem uda im
    się trafić, to nie jest dziennikarstwo, bo nigdy nie wiadomo kiedy
    trafią, wiec generalnie nie można tego traktować poważnie.
    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-01-29 19:21:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dziennikarze powinni po prostu zajmować się swoją pracą,

    I ku twojemu utrapieniu się zajmują.

    > Bo to, że piszą bzdury i czasem uda im
    > się trafić, to nie jest dziennikarstwo, bo nigdy nie wiadomo kiedy
    > trafią, wiec generalnie nie można tego traktować poważnie.

    W was kulsonów trafiają niemal ze 100% skutecznością, co zawsze cię
    denerwuj i twierdzisz, że powinni zaczekać na oficjalne umorzenie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-01-29 19:22:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jaki jest sens, bym napisał Ci to, co sam zacytowałeś?

    Może napisz wyraźniej - bo z tego co napisałeś jest przestępstwem
    umyślnym, chyba że ktoś się pomyli to wtedy też;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-01-29 20:42:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 19:21, Shrek pisze:
    > W was kulsonów trafiają niemal ze 100% skutecznością, co zawsze cię
    > denerwuj i twierdzisz, że powinni zaczekać na oficjalne umorzenie:P

    Absolutnie nie nie interesuje ich opinia o Twoich wytworach wyobraźni :-)
    --
    Robert Tomasik