  • 31. Data: 2023-01-29 20:43:50
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 19:22, Shrek pisze:
    > Może napisz wyraźniej - bo z tego co napisałeś jest przestępstwem
    > umyślnym, chyba że ktoś się pomyli to wtedy też;)

    Zajrzyj o ustawy, co to przestępstwo umyślne.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2023-01-29 21:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Absolutnie nie nie interesuje ich opinia o Twoich wytworach wyobraźni :-)

    To jak cię nie interesuje to po co się tych pismaków czepisz? :P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-01-29 21:12:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 21:05, Shrek pisze:

    > To jak cię nie interesuje to po co się tych pismaków czepisz? :P

    Bo się powołujesz na ich ustalenia jako źródło wiedzy.
    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2023-01-29 21:13:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zajrzyj o ustawy, co to przestępstwo umyślne.

    Wydawało mi się, że umyślne to umyślnie. Jak ktoś źle ocenił sytuację to
    nieumyślnie. Choćby zapieralał 130@50 wyprzedzając na przejściu to było
    nieumyślnie. Więc?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-01-29 21:14:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo się powołujesz na ich ustalenia jako źródło wiedzy.

    A na co mam się powoływać? Na zawodowego kłamcę w randze rzecznika?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-01-29 21:50:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 21:13, Shrek pisze:
    > Wydawało mi się, że umyślne to umyślnie.
    To zajrzyj. Jaki jest sens, bym ja zaglądał, skoro to Ty nie wiesz?
    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-01-29 21:54:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 21:14, Shrek pisze:

    > A na co mam się powoływać? Na zawodowego kłamcę w randze rzecznika?

    Na cokolwiek, co ma jakiekolwiek sensowne podstawy. Artykuł oparty na
    "poufnym źródle" po prostu nie ma i tyle. tok, jakby prokurator poszedł
    do sądu z dowodami w postaci ustaleń Policji z poufnych źródeł osobowych
    i bez innych dowodów.

    Takie poufne źródła są dobrą rzeczą na ukierunkowanie ustaleń. Ale
    traktowanie tego jako wiedzy czy faktu nie jest zbyt mądre. Oczywiście
    czasem może być faktycznie prawdą, ale czasem może nie być i nigdy nie
    wiadomo, kiedy jest.
    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2023-01-29 21:59:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To zajrzyj. Jaki jest sens, bym ja zaglądał, skoro to Ty nie wiesz?

    Zawęzisz poszukiwania do ustawy i paragrafu? Bo wcześniej pisałeś, że
    dopóki nie da się udowodnić, że ktoś z premedytacją oszukał to nie jest
    to oszustwo - mógł źle ocenić sytuację i tyle - można się rozejść. A
    teraz się okazuje, że jak na kulsonów złe słowo powiedział to od razu
    zniesławienie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-01-29 22:05:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na cokolwiek, co ma jakiekolwiek sensowne podstawy.

    Czyli na to co piszą pismaki. Jakoś tak wychodzi, że jak jadą po
    kulsonach to raczej się nie mylą - najlepsze źródło w kraju;)

    > Artykuł oparty na
    > "poufnym źródle" po prostu nie ma i tyle.

    Przypomnij mi - przy której grubej aferze dotyczącej kulsonów pismaki
    się zasadniczo rozminęły z prawdą. Albo inaczej - przy ilu procentach
    grubych afer w ogóle? Od tego są pismaki żeby wam na ręce patrzyły.
    Rozumiem twój ból dupy, ale... W zasadzie zawsze wychodzi na to że
    pismaki miały rację a kłamały kulsony/słuby/władza. Więc jak mam do
    wyboru kulosna albo polityka przeciw pismakowi to sprawa jest jasna. W
    zasadzie polityka (i kulsona w wątpliwych przypadkach) można złapać na
    kłamstwie wtedy gdy otwiera gębę.

    > Takie poufne źródła są dobrą rzeczą na ukierunkowanie ustaleń. Ale
    > traktowanie tego jako wiedzy czy faktu nie jest zbyt mądre.

    Mądre to jest poczytać kilka źródeł i sobie opinie wyrobić. Pismaki mają
    to do siebie, że są najlepiej poinformowane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-01-29 23:36:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > to oszustwo - mógł źle ocenić sytuację i tyle - można się rozejść. A
    > teraz się okazuje, że jak na kulsonów złe słowo powiedział to od razu

    Tu jest chyba łatwiej bo jak mówisz, że ktoś coś ukradł, to raczej
    mówisz to w określonym celu. Prawdziwość bądź nie zarzutu robi się
    niejako wtórna i nie rzutuje na ową celowość. Np. wydaje się, że
    stwierdzenie w zamkniętym kółku parafialnym, że jeden z jego szeregowych
    członków miał kiłę jest pomówienie (według kk 212), nawet jeśli to jest
    prawdziwy zarzut). Chcesz aby sobie o tej osobie ludzie źle mysleli.

    --
    Marcin