  • Data: 2006-01-12 22:20:50
    Temat: Re: Naklejka licencyjna windows XP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    barakuda [###b...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Użytkownik programu nie jest jego posiadaczem ,tylko korzysta z
    prawa do
    > jego użytkowania. MS nigdy nikomu narazie nie sprzedał swojego
    prgramu na
    > właśność tylko udzielał licencję.

    To jest skrót myślowy, który należy w razie wątpliwości rozwinąć:
    "jest legalnym posiadaczem prawa do użytkowania programu".

    > Co do naklejek to problem dotyczy wersji OEM która jest przypisana
    do
    > określonego komputera ,którego kod zostaje określony w chwili
    instalacji
    > oprogramowania i w budowie kodu brane są pod uwagę :Płyta główna i
    > procesor - teoretycznie a praktycznie czasami karta graficzna i inne
    > karty i dysk.

    A czy to coś zmienia z punktu widzenia pytania? Skoro oprogramowanie
    jednoznacznie identyfikuje urządzenie samo, to naklejenie lub nie tej
    nalepki żadnego prawnego znaczenia nie ma. A czy, jak się odlepi
    podczas mycia obudowy, to mam nowy system kupić?