  • Data: 2006-11-09 07:17:16
    Temat: Re: Legalnym być.
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> szukaj wiadomości tego autora

    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote in message
    news:op.tipuvkgda2iefb@sempron...
    > Samo posiadanie filmow/muzyki/obrazow nie kloci sie specjalnie z prawem.
    > Programow - tak. Natomiast w logach moze byc dowod na udostepnianie
    > jakiegos utworu osobom trzecim. To troszke jak nagranie pobicia z
    > uzyciem kija - kija policja nie znalazla ale nagranie wystarczy jako
    > dowod.
    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    > rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    > ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego
    > i architektoniczno-urbanistycznego.
> [...]

    To ja mam jeszcze i to chyba z nowszej wersji tej ustawy:

    "Art. 23.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy
    utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego."

    I niech mi ktos teraz wyjasni co to jest pojedynczy egzemplarz utworu ? Czy
    ustawodawcy chodzilo
    o to ze moge miec przegrany tylko jeden utwor z calej plyty, czy moze oto ze
    moge miec jedna
    kopie calej plyty, a nie np. 20 co by sugerowalo chec rozpowszechniania ?

    Daniel

    ps. W Stalowej Woli i okolicach byla ostatnio jakas akcja policji na lokalna
    siec osiedlowa ktora miala
    hub dc++. Oczywiscie blady strach padl na cala okolice ludzie chowaja
    komputery w piwnicach,
    a w okolicznych sklepach zabraklo windowsow ;-). Natomiast wiesc gminna
    niesie ze panowie
    policjanci chodz z po domach z cennikiem i kaza placic 3zl za kazdy plik
    nielegalny mp3 (sic!). Niestety
    nie udalo mi sie uzyskac wiarygodnych informacji od nikogo, poza wiescia
    gminna tj. kolega kolegi koledze,
    a szkoda bo bardzo chcialby wiedziec co to jest nielegalny mp3, po czy go
    policja poznaje, moze maja specjalne psy
    do tego i czy na te 3zl za mp3 jakas fakture wystawiaja :-).