  • Data: 2012-04-04 20:52:17
    Temat: Re: Legalność oprogramowania
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.04.2012 23:08, Radek D pisze:
    > W niedalekich planach mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą
    > związaną po części z komputerem. Nie licząc 2-3 programów, które zakupię
    > pozostaje jeszcze kwestia legalności oprogramowania darmowego dla
    > użytkowników domowych - i tu mam kilka pytań:
    moment. skoro kupujesz programy, to chyba też kupiłeś komputer? Bo jeśli
    firmowe programy instalujesz na komputerze domowym - staje się on
    komputerem firmowym. "staje się" bo coś tam odliczyłeś, więc
    potrzebujesz go w firmie a nie w domu
    > -w momencie, kiedy zaczynam używać komputera "domowego" do działalności
    > zarobkowej automatycznie staje się on "firmowy" - czyli całe
    > oprogramowanie jakie na nim mam musi być w wersji komercyjnej ?
    tak właśnie wcześniej napisałem, ale wynika to z Twoich potrzeb, a nie z
    jakiegoś przymusu.
    > -czy to tyczy się programów, których nie wykorzystuję do celów
    > zarobkowych ? - powiedzmy, że zarabiam na programowaniu to czy na tym
    > kompie mogę mieć przeglądarkę plików graficznych w wersji dla
    > użytkowników domowych
    no i tu właśnie mamy problem ze słowem licencja. Wszystko zależy od niej
    i interpretacji tych co przeprowadzą kontrole.

    > -innego komputera domowego mam zamiar używać (oprócz normalnego domowego
    > użytku) jako backup danych zarobkowych - czy on także zmieni statu na
    > "firmowy"
    nie. bo nie będzie on wykorzystywany w firmie.
    > -w przypadku kontroli czy będą się czepiali innych domowych PC i
    > próbowali udowodnić, że na nich też powinno być oprogramowanie komercyjne
    zrobią co zechcą. jak Ci się to bardzo nie podoba, tam gdzie możesz
    używaj linuksa.
    ToMasz