    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kruk Inkasso-pozew
    Date: Sat, 2 Aug 2003 11:59:29 +0200

    | Jak podpisywales umowe to napewno podales swoj numer telefonu wiec nie
    musieli
    | szukać.

    Albo mają książkę telefoniczną. Jesli numer nie jest zstrzeżony, to nie ma
    to większego znaczenia, skąd go mają.

    | Skieruja na 100%

    Ale czy wygrają?

    | Bez problemu bedziesz sie mogl powolac na to w sprzeciwie/zarzutach od
    nakazu
    | zaplaty.

    Pod warunkiem, że CYFRA wykaże bezsprzecznie, że jej się ta kwota należy. Bo
    to warunek, by uzyskała w ogóle taki nakaz. W opisanym wypadku, to nie jest
    takie oczywiste - przynajmniej dla mnie.

    | Od Kruka sie nie uwolnisz dopoki nie oddasz dlugu.Mi tez sie tak wydawalo
    ze
    | ciagle olewanie ich pism spowoduje ze zapomna o mnie.Jednak nie
    zapomnieli.Chociaz
    | przyznam ze moja sytuacja byla nieco bardziej jasna niz w Twoim
    | przypadku.Ewidentnie wisialem im kasę.

    A to wiele zmienia. Tutaj może się okazać, że nie do końca mają rację.

    | A mi sie wydaje ze wcale nie maja obowiazku zeby w ogole cie wzywac do
    | zaplaty.Moga sobie odczekac i znienacka cie zaskoczyc nakazem zaplaty
    wydanym
    | przez sad.To ze wysylaja do ciebie wezwania zwyklym listem to po prostu
    ich dobra
    | wola.To czy polecony czy nie to nie ma zadnego znaczenia moim
    zdaniem.Natomiast
    | zgadzam sie ze tzw prowizorka pozwu wysylana przez nich,czy tez ich pisma
    | wielkim napisem "DLUZNIK",robia wrazenie psychologiczne.

    Tu się zgodzę z Tobą. I właśnie mnie to dziwi. Po co oni to robią w sprawach
    oczywistych? Jedno wezwanie i nakaz zapłaty.

    | Nakaz zaplaty jest od razu wykonalny,nie ma potrzeby nadawania mu klauzuli
    | natychmiastowej wykonalnosci przez sad.

    Sprzeciw! Nakaz zapłaty nie może być w ogóle opatrzony klauzulą
    natychmiastowej wykonalności. To by było bez sensu, pomijając, że przepis na
    to nie pozwala. Po otrzymaniu nakazu zapłaty masz 14 dni na sprzeciw.
    Dopiero po tym terminie sąd nakłada klauzulę wykonalności, jeśli sprzeciwu
    nie ma.