    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    <62eac102$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <gAEGK.213832$A665.15298@fx08.ams1>
    <62eb4b2a$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <01JGK.532567$B0_9.483712@fx13.ams1>
    <62ebeb82$0$563$65785112@news.neostrada.pl>
    <QM%GK.521437$MWc5.249490@fx06.ams1>
    <62eca0d4$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ChEHK.2029657$AS_9.1670058@fx12.ams1>
    <62f02d1d$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <rZYHK.1351549$i8Z9.687631@fx09.ams1>
    <62f08b32$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <a9jIK.815946$Gx85.786011@fx07.ams1>
    <62f1e832$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 10 Aug 2022 04:54:13 GMT

    On 2022-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A na jakiej podstawie - jak wykluczysz, że po prostu wzioł i umar a prąd
    > poraził go jak upadał?

    Bo wiemy, z wysokim prawdopodobieństwem, że jak kogoś porazi normalny,
    użytkowy prąd i on zemrze, to zwykle śmierć następuje właśnie z powodu
    porażenia prądem. A w przypadku rażenia taserem nie ma takiego wysokiego
    prawdopodobieństwa.

    > Za to kulsony zawsze w takich sytuacjach kłamią i są próby zamiecienia
    > przez prokuraturę.

    Jak by były kryształowo czyste to pewnie w ogóle nie byłoby ani trupa
    ani tematu.

    > Widzę. I tak samo widzę różnicę między wykonywaniem czynności przez
    > policjantów a torturowaniem kogoś w kiblu na śmierć.

    No ale to poziom oceny etycznej, a uprawdopodobnienie przyczyn zgonu i
    jego związku z tym co tam robili.

    > To że został użyty wielokrotnie wbrew instrukcji i ustawie. Jakbyś kogoś
    > udusił a potem potraktował nożem, to co - umorzenie bo nie można ustalić
    > przyczyny zgonu?

    Potrzaktowanie nożem zabija. Potraktowanie taserem i podduszanie co do
    zasady nie musi i jest częstą praktyką.

    > Argumentację zostawiłem powyżej. Ustalono trzy możliwe przyczyny
    > śmierci. Dwie są bezpośrednio powiązane z działaniami kulsonów, trzeci
    > pośrednio. NIe udało się postawić zarzutów spowodowania śmieci. Bronisz
    > tego rozumowania.

    Ustalono, czy też spekulowano, że to mogło być to?

    > Jakoś nie sądzę, jak by miało takie "badanie" wyglądać?

    Płacisz i ktoś się zgadza dać się razić.

    --
    Marcin