    Date: Thu, 6 Jan 2022 10:53:42 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Kasowanie emaili przez operatorów

    W dniu 06.01.2022 o 00:32, Marcin Debowski pisze:
    > Zapewne mają kopie zapasowe skąd można te mejle odtworzyć, co
    > ponownie, nie oznacza, że zrobią to na żądanie szarego użutkownika.

    O ile wiem, to nie mają. Po prostu nie mają takiej potrzeby, a
    utrzymywanie takich kopii kosztuje. Kopie zapasowe pomijają usunięte
    dane. Natomiast teoretycznie można takie usunięte dane odzyskać z
    nośników przez pewien czas. Bo jak plik jest usuwany, to nie usuwa się
    danych, tylko zaznacza, ze plik jest usunięty. Dokąd nie zostanie
    nadpisany, to te dane są.

    Co więcej, na serwerze te dane są w wielu miejscach replikowane. Jak
    mamy emaila od A do B, to dla pewności działania tego jest on zapisywany
    w kilku miejscach i da się go odzyskać, dokąd nei nadpisze się
    wszystkich kopii. Ale to robota dla eksperta i operator email nie bedzie
    się w to bawił.

    --
    Robert Tomasik