  • Data: 2003-03-16 13:30:49
    Temat: Re: Jak sie liczy clo?
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Idealny Kandydat" <h...@h...hah> napisal w wiadomosci
    news:3E73AA55.1B6D06CC@hahahha.hah...
    > Chce sprowadzic komputery z Anglii. Komputery sa uzywane. Kraj nalezy
    > dop UE, wiec clo powinno wynosic 0.

    Z tego, ze kraj nalezy do UE nie oznacza automatycznie, ze clo wynosi 0%.
    Wymiaru sla nalezy szukac w Taryfie Celnej.

    > ale rozumiem, ze jescze musze doliczyc sobie VAT, na granicy???

    Standardowo tak. Ale jesli to sprzet uzywany, powyzej 0,5 roku, to... nie
    jestem pewny jak z VAT-em.

    > Czy jesli zamawiam tylko 50
    > komputerow, to jest szansa ze sobie spokojnie przejade z nimi przez
    > granice?

    Nie sadze.

    > cyz moze wyslac to jakas firma spedytorkska??

    Oczywiscie - zdecydowanie polecam te metode.

    > Czy jest taki
    > przepis, ze do pewnej wartosci sprzetu poeidzmy do 50$ placi sie tylko
    > 5% vatu?? cos takiego widzialem.. ale nie wiem czy dobrze
    > zinterpretowalem.

    Nie kojarze takiego przepisu.

    > Chcialbym prosic o zdanie, jesli ktos ma jakies
    > wiadomosci. wiem, ze chyba grupa nie ta.. ale nie potrafie jakos
    > innaczej tego umiejscowic

    Zadzwon na informacje celna - jest w kazdym wiekszym miescie. Tam dadza Ci
    bardziej kompetenta odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    BaLab