    From: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grupy roszczeniowe
    Date: Thu, 20 Jan 2005 15:02:00 +0100

    Radosław Dudzic wrote:
    > Mam problem... nie wierzę politykom, a każda kolejna komisja śledcza jest
    > tylko dowodem, że bardziej zależy im na promocji niż na rzetelnym naprawianiu
    > prawa... co zrobić... dlatego chciałbym to zrobić w ramach projektu
    > obywatelskiego... tym bardziej, że lobby spółdzielcze jest tak duże...

    Jeśli masz możliwości wypromowania tego projektu, jako projektu
    obywatelskiego (np. stoisz na czele organizacji, która będzie w stanie
    uzbierać Ci te 100 000 podpisów), to proszę bardzo, chętnie pomogę od
    strony prawnej. Szczególnie, że to jedna z tych niezbędnych zmian prawa,
    o których już od jakiegoś czasu myślę. I główny zauważony przeze mnie
    problem, to właśnie wypromowanie tego projektu. Choć mam już w tej
    kwestii kilka pomysłów, które uwzględniają m.in. namówienie do
    zainteresowania się tematem kilku grup lobbyingujących profesjonalistów,
    do których wiem, jak trafić, to jednak nadal mam wrażenie, że to mało.

    Mam zatem nadzieję, że nie jesteś osobą, która właśnie wpadła na ten
    pomysł i wie, jak dotrzeć do swoich 300 sąsiadów.
    Lobby spółdzielcze owszem jest duże, ale rozproszone i z zaszczepionym
    syndromem wyuczonej bezradności. Dlatego w tym wypadku samo powołanie
    się na ilość nic nie da.

    Mówiąc w skrócie - mam nadzieję, że masz jakieś własne, racjonalne pomysły.

    A rozpromowanie projektu wśród polityków będzie niezbędne choćby z tego
    prostego powodu, że niestety to właśnie oni będą decydować, czy ten
    projekt w ogóle przejdzie;)
    Pozdrawiam,

    --
    MArta