  • Data: 2006-09-12 19:26:02
    Temat: Re: GNU/GPL - dwa pytania
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 11 września 2006 21:34
    (autor m...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ee4ds8$gq9$2@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Zdania są podzielone. Jeżeli ten program nieGPLowy (nazwijmy go A) zależy
    > od programów GPLowych (nazwijmy je B i C), to niektórzy twierdzą że A musi
    > być też na GPLu.

    Nie jest prawdą jakoby. Programów GPL można używać komercyjne i jeśli coś
    uruchamia program GPL np. to nie musi być na GPLu. W końcu Windows nie jest
    na GPLu a uruchamia takie programy :D

    Więc jeśli jest sobie program gpl.exe czy gpl.bin i jest sobie program
    niegpl i on np. tworzy plik, a następnie uruchamia tego gplowego, żeby
    przerobił dane, a później wynik obrabia, to niby ma być na GPL?

    Jeśli nie ma wykorzystania kodu, to GPL nie zaraża. A wykorzystanie jest,
    jak przeklejasz kod albo linkujesz statycznie bibliotekę na GPL.

    Dyskusyjna sprawa jest z linkowanymi dynamicznie bibliotekami, bo tutaj
    jakby dwoistość pewna występywa. W tym zakresie faktycznie spotkałem się z
    różnymi opiniami.

    --
    Jego Ponurość Tristan