  • Data: 2024-04-01 02:18:17
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-03-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jeśli - jak twierdzisz - można odczytać te MAC adresy, to pewnie by się
    > dało zidentyfikować, tylko wydaje mi się, że w małych sieciach. Bo
    > wątpię, by taki ORANGE miał wykaz MAC adresów swoich klientów w formie
    > jakiejś bazy danych.

    Nie wiem co orange i inne robia, ale standardowo serwer dhcpd działa po
    MACu więc musi wiedziec, któremu fizycznemu urządzeniu przyporzadkował
    dane ip. Więc wystarczy sprawdzić jakie ip przyporządkowano danemu
    macowi. Ramki TCP/IP w warstwie pierwszej stosu zawierają MAC.

    > Powiem szczerze, że oczywiście słyszałem o tym, ze można namierzyć, ale
    > w praktyce jeszcze tego nie widziałem, chyba,m że albo gościowi się TOR
    > wyłączył, albo wpadł na czymś zupełnie innym i się przy okazji coś
    > znalazło. Ale oczywiście są mądrzejsi ode mnie.

    Tez oczywiście nie mam doświadczenia, ale wiem, że np. próbuje się to
    robić monitorując węzły wejścia i wyjścia. W uproszczeniu, ustalono, że
    ktoś się gdzieś włamał o tym i o tym czasie, no ale nawet jak uzywał
    tor'a to musiał się z tym torem połączyć i "wyjść" z niego w jakiejs
    lokalizacji bliskiej włamaniu. Jak się ma z grubsza dane skąd działa
    (np. jakies miasteczko), a włamań/połaczeń jest wiele, to można próbowac
    szukać korelacji kto się stamtąd w takim czasie łaczył. To duża robota i
    konieczność dostępu do rozbudowanej infrastruktury, więc musi naprawdę
    zależeć.

    --
    Marcin