  • Data: 2006-11-20 22:48:07
    Temat: Re: Ekspertyza
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Matrix" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ejt8s3$ggn$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > czy istnieje możliwość zlecenia prywatnej ekspertyzy przedmiotów,
    > przechowywanych przez notariusza, tak aby sąd/prokurator uznali tę ekspertyzę
    > ??

    Takiego biegłego powołuje sąd. Możliwość jak najbardziej istnieje.

    > Dla tego chcę dokonać prywatnej ekspertyzy przedmiotów, które prokuratura chce
    > mi wydać natomiast ja przyjdę po odbiór od razu z notariuszem, aby
    > zabezpieczył przedmioty, bym nie mógł zostać pomówiony o ew. zmiany.

    Ja znam tańszy i nie mniej skuteczny sposób. Zażądaj, by wydawany Ci przedmiot w
    Twojej obecności zapakowano i zalakowano w pakiecie. Twój podpis, podpis
    wydającego i notariusz niepotrzebny. Chyba, że charakter przedmiotu jest taki,
    że da się na niego oddziaływać przez opakowanie (jakieś promieniowanie,
    mrożenie, ogrzewanie).

    > I pytanie dodatkowe, czy na wezwanie jako świadka mogę przyprowadzić dodatkową
    > osobę w postaci notariusza ?? Chyba mogę ? Takiego prawa nie mogą mi chyba
    > odmówić ??

    Możesz, z tym, że w przesłuchaniu w charakterze świadka formalnie uczestniczyć
    nie może. Natomiast wydaje mi się, ze spokojnie możesz po prostu upoważnić
    notariusza do odbioru tych dowodów w Twoim imieniu.