  • Data: 2005-01-24 19:03:09
    Temat: Re: Dzień Flagi?
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 19:00:13 +0100, kiedy na pl.soc.prawo osoba
    określana zwykle jako Big Jack popełniła co następuje:

    > Wyjaśnijcie mi, proszę bo spotkałem się ze sprzecznymi informacjami w
    > kalendarzach. Czy Dzień Flagi (02.05) jest dniem ustawowo wolnym od
    > pracy?
    > Big Jack

    2 V ubiegłego roku w Polsce po raz pierwszy obchodzony był *Dzień Flagi
    Rzeczpospolitej Polskiej* (chociaż spotkałem się też z określeniem Święto
    Flagi Państwowej). 16 marca 2004 roku prezydent podpisał ustawę o godle,
    barwach i hymnie RP, która ustanowiła to święto [barwy polskiej flagi
    ustalono na Sejmie Królestwa Polskiego w 1831 roku]. Święto flagi
    państwowej obchodzone jest w wielu krajach, np. w USA i krajach
    skandynawskich. Najczęciej w tym dniu ozdabia się budynki flagami i nie
    idzie do pracy. Podobnie jest/ma być w Polsce, bo z wywieszaniem flagi mamy
    problem: za PRL'u wywieszało się je np. na 1 maja a jeszcze do ubiegłego
    roku nie została uchylona ustawa *zakazująca* wywieszania flagi poza
    świętami narodowymi (a wiadomo jakie to były kiedyś święta narodowe: 17
    X...). Ustanowienie tego dnia dniem wolnym nie było niczym niespodziewanym,
    bo już od kilkunastu lat III RP i tak (nieomal) nikt tego dnia nie szedł do
    pracy.
    Tu jest wywiad posłem Edwardem Płonką pomysłodawcą poselskiego projektu
    ustawy: http://www.nsik.com.pl/archiwum/136/a3.html

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)