    From: "FunnyGuy" <f...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działki budowlane
    Date: Mon, 29 Sep 2003 14:52:41 +0200

    > Mam dość sporą działkę rolną i ostatnio dostałem plan zagospodarowania
    > terenu z urzędu miasta. Mam pytanie czy drogi dojazdowe do działek muszą
    > mieć 12 metrów jak sugeruje urząd. Powiedziano mi także że jeśli sie nie
    > zgodzę to teren pozostanie rolny i już nię będę mógł zamienić go później
    na
    > działki budowlane - co budzi moje wątpliwości.

    Sporo jak na drogę dojazdową do działki budowlanej. (może będą w przyszłości
    budować autostradę :-)))) Minimalne szerokości dróg publicznych reguluje
    Rozporządze Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w zależności od
    przewidywanej klasy drogi (zobacz tu:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm. ) Poza tym pewne odległości
    od drogi dla obiektów przydrożnych reguluje Ustawa o drogach publicznych -
    chyba w rozdziale 4. (zobacz tu: http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_71_838)
    Pojawił się do niej projekt zmian, ale nie wiem czy nowelizacja już
    nastąpiła, czy jest na etapie projektu legislacyjnego.

    FunnyGuy.