  • Data: 2002-06-16 18:24:32
    Temat: Re: Działalność gospodarcza - problem
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeicpk$sq6$...@n...tpi.pl...
    > Od dwóch lat prowadzę firmę jednoosobową. Jestem vatowcem i rozliczam się
    na
    > zasadach ogólnych. Z powodu trudnej sytuacji finansowej od listopada 2001
    > nie odprowadzam składek na ZUS. Od tego samego czasu nie złożyłem też
    żadnej
    > deklaracji do US ani rozliczenia rocznego.
    > Nie stać mnie na uregulowanie zaległości. W jaki sposób wybrnąć z tej
    > sytuacji?

    Powinieneś był oddawać deklaracje w terminie. Gdyby tak było, to byś był
    tylko dłużnikiem i ZUS naliczyłby Ci odsetki o zaległych wpłat. Oczywiście
    mógłby też wymusić ściągnięcie zaległych należności, ale jeśli niepłacenie
    składek było niecelowe to pewnie nic by Ci nie zrobił.
    Co robi ZUS w sytuacji kiedy nie oddajesz druków to niestety nie wiem.
    Dziwne tylko, że jeszcze tego nie zauważyli w ZUSie. Oprogramowanie im
    nawala? :-)

    Maciej N.