  • Data: 2005-01-20 13:39:26
    Temat: Re: Dorabianie kluczy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    ciekawski wrote:
    > a czy posiadanie w domu przeróznych wytrychów w celach np
    > kolekcjonerskich jest legalne?? zalozmy ze mam takie hobby i
    > zbieram wytrychy ale nie wynosze ich z domu czy grozi mi w takim
    > wypadku odpowiedzialnosc karna??

    Art. 129. Kodeksu Wykroczeń głosi:

    § 1. Kto:
    1) wyrabia, posiada lub nabywa wytrychy, jeżeli nie trudni się
    zawodem, w którym są one potrzebne;
    2) dostarcza wytrychów osobie nie trudniącej się takim zawodem;
    3) wyrabia, posiada lub nabywa klucze do cudzego domu,
    mieszkania lub innego pomieszczenia albo schowania bez zezwolenia osoby
    uprawnionej lub organu administracji, podlega karze aresztu,
    ograniczenia wolności albo grzywny
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wyrabia, posiada lub nabywa narzędzia
    przeznaczone do dokonywania kradzieży albo kto dostarcza takich narzędzi
    innym osobom.
    § 3. Wytrychy, klucze lub narzędzia podlegają przepadkowi choćby nie
    stanowiły własności sprawcy.