    From: "judash" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dodatek do gry
    Date: Wed, 9 Jul 2003 09:18:12 +0200

    Zeby odpalic nortona nie musialem modyfikowac command.com ani zadnego innego
    pliku wykonywalnego.
    Dodatki do gier zazwyczaj, chodzby nieznacznie ale narudzaja integralnosc
    zbiorow wykonywalnych.
    Pamietam ze kiedys pewna firma wypuscila dodatek do swietej pamieci Quake I,
    ID pozwalo owo firme - i wygralo.
    Owszem hipotetycznie mozna postawic analogie, ze jesli program X - w naszym
    wypadku gra jest baza, czyli takim a`la systemem operacyjnym dla programu X-
    czyli dodatku to czy trzeba by zezwolenia... Tylko tyle ze np NC smialo
    mozesz przeniesc z DOS na Linuxa ( i tak sie tez stalo) ale counter strike
    jakos nie przeniosiono z HL na powiedzmy UNREALA...
    Pozatym system operacyjny z definicji pozwala na uzytkowanie innnych
    aplikacji ( co nie znaczy ze aby sprzedawac na dla niego oprogramowanie nie
    trzeba licenci czy pozowlenia autora - patrz pierwsze systemy operacyjne) a
    program X stanowi kompletny i zamkniety porodukt.
    I ostatecznie:
    Jesli ja wymysle ksiazke Y z bochaterem Z, a ty napiszesz kontynuacje jego
    przygod to lamiesz prawo bo bochater Z i jakiekolwiek jego przygody nalerza
    do mnie. Proste? - i jak zawsze sakramentalne:chyba ze umowa stanowi
    inaczej :D